Majteczki w kropeczki – nowa twarz disco polo w najnowszej Machinie

150x110

Włosi mają disco italiano, Hiszpanie – latino disco, a Polacy – disco polo. Jakis czas temu wydawało się, że ten rodzaj muzyki na dobre zniknął - z kanałów telewizyjnych i stacji radiowych. Ale od czego jest Internet? Jakie jest disco polo A.D. 2011 – o tym w najnowszej MACHINIE.

Nowe disco polo zalewa przede wszystkim Internet. Hit grupy Masters „Żono moja” ma na Youtube ponad 13 mln odsłon. Na koncerty przychodzą tłumy. Największe gwiazdy grają w lato nawet 15 koncertów w miesiącu. Stare disco polo było biesiadne, amatorskie, często tandetne. Nowe ma lepszą muzykę, profesjonalne teksty i bardziej światowe brzmienie. Niewykluczone, że niedługo znowu zagości na antenach – głównie radiowych. W Sejmie trwają prace nad ustawą, która ma zagwarantować dużą część czasu radiowego tylko dla piosenek w języku polskim. A wtedy z braku laku… Zresztą, według wykonawców disco polo, ich muzyka nie różni się znowu tak bardzo od muzyki Kombi, Lady Pank  czy Feel. O nowym disco polo – w najnowszym wydaniu e-tygodnika MACHINA.

W MACHINIE także ranking najpopularniejszych tegorocznych teledysków disco polo. Fragmenty tekstów i liczba odsłon mówią same za siebie. „Majteczki w kropeczki” to już przeżytek, a tłumy na parkietach dyskotek – to nie przypadek.  

Na drugim biegunie, ale w tej samej MACHINIE - przewodnik po OFF Festival, a na nim: złota młodzież lat 70. i 80., niezmarnowane lata 90., nowe pokolenie ’00 i odkrycia roku 2010. A także rozmowa z Tymonem Tymańskim, liderem zespołu Kury, z którym zagra na OFF-ie materiał z płyty "P.O.L.O.V.I.R.U.S.", czyli m.in. pastisze piosenek disco polo.

W MACHINIE również inne wydarzenie tygodnia. Za miesiąc ukaże się płyta z jej największymi przebojami. Już w tym tygodniu wystąpi na trzech koncertach w Polsce. Co zagra w Sopocie, w Warszawie i we Wrocławiu pierwsza dama neo-soulu? Jej Koncerty są równie niepowtarzalne, co jej albumy. Może zagrać materiał z ostatnich genialnych płyt, a może zrobić przelot przez swoje największe hity. Może postawić na występ kameralny z repertuarem wolnym i zmysłowym, może zagrać agresywne, z afrocentrycznym pazurem. Może się schować za mgłą świec i kadzidełek, może stanąć za gramofonem jako didżeja. W MACHINIE o tym, dlaczego warto poczekać na koncert Erykah Badu.   

Nowa e-Machina – już dziś na www.machina.pl.

Osoby, które zarejestrują się w serwisie www.machina.pl (za pośrednictwem strony www.machina.pl/dolacz) do końca roku, otrzymają półroczną prenumeratę e-wydań oraz dostęp do elektronicznego archiwum MACHINY gratis. Osoby, które dodatkowo namówią na rejestrację znajomych – otrzymają roczną prenumeratę e-wydań.

MACHINA to muzyczny magazyn popkulturalny. Od czerwca 2011 r. MACHINA ukazuje się jako e-tygodnik. Można go pobrać, rejestrując się na www.machina.pl.

Machina.pl to nowy serwis internetowy magazynu MACHINA. To społecznościowy serwis muzyczny z szeroką bazą informacji o artystach, ich biografiach i dyskografiach, z bogatym kalendarium wydarzeń muzycznych, rankingami oraz działem recenzji tworzonych zarówno przez redaktorów serwisu, jak i przez internautów. Wszystko to uzupełnione o muzykę – prawie 700 000 utworów muzycznych, które można odsłuchać do tego teksty utworów i prawie 60  tys. płyt, które można zakupić.

Od 2006 r. wydawcą MACHINY i serwisu www.machina.pl jest Media Point Group, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group.

PMPG SA (GPW: POINTGROUP, PGM) spółką działającą w segmencie medialnym i wydawniczym. Wśród wydawanych przez PMPG SA i jej spółki zależne tytułów są również m.in. najstarszy polski magazyn filmowy FILM oraz tygodnik „WPROST”.